Algemene Voorwaarden
1. Definities
We hebben geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden. Maar voor de vorm onze definities:
Klant: Koning
Maatwerk: Onze specialiteit
Service: Al meer dan 12 jaar
2. Identiteit van de ondernemer
Wij zijn Globos. Wij zijn ook:
Wij zijn gevestigd in Spijkenisse (NL) en van daaruit bedrukken en versturen wij ook onze producten. Wij hebben ook postadressen en telefoonnummers in Belgie, Duitsland, Frankrijk en Engeland voor onze klanten aldaar zodat zij ons kunnen bereiken of hun bestelling kunnen retourneren tegen lokale (gespreks)kosten.
Zo kunt u ons bereiken:
Globos
Repelvoorde 14
Spijkenisse
Nederland
Tel. +31 (0)181 75 11 54 (maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur)
Email: info@globos.nl
IBAN: NL53ABNA0493287868
BIC: ABNANL2A
KVK Rotterdam: 62379313
BTW: 854794888B01
College Bescherming Persoonsgegevens: 1422593
3. Toepasselijkheid
Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder uw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor u doen en wat we van u verwachten. Als u iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Anders is het niet zo toepasselijk.
Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kiest u de meest gunstige. Wij doen niet zo moeilijk.
4. Het aanbod
We vertellen u altijd eerlijk wat, wanneer en hoe u iets kunt kopen, wat het kost en of u het kunt ruilen. Beloofd.
5. De overeenkomst
U doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Daar werken wij iedere dag hard voor. Als u een bestelling bij ons doet, krijgt u daarvan een bevestiging per e-mail.
Wij voegen alle informatie en gegevens die u nodig hebt bij de bestelling, maar het meeste vindt u ook op onze site. Het is natuurlijk wel handig als u de (digitale) nota goed bewaart.
6. Herroepingsrecht
Heeft u het product uitgepakt en bent u er niet blij mee? Dan mag u binnen 14 dagen laten weten dat u het wilt retourneren. Vervolgens heeft u nog eens 14 dagen gelegenheid om het te retourneren. We sturen u als u wilt een nieuw product of u ontvangt uw betaling inclusief verzendkosten binnen 10 dagen terug op uw rekening nadat wij het product terug hebben ontvangen. 'Daarom' accepteren we ook als reden. Zie ook artikel 7 en 8 voor meer uitleg.
7. Verzendkosten in geval van herroeping
Stuurt u een bestelling retour zoals bedoeld in artikel 6? Dan zijn de verzendkosten daarvan voor uw eigen rekening.
8. Uitsluiting herroepingsrecht
U begrijpt vast dat u niet alle artikelen kunt terugsturen:
Producten die speciaal voor u zijn bedrukt, besteld of op maat zijn gemaakt kunnen we niet terugnemen. De wegwerp heliumflessen kunnen we ook niet terugnemen.
In alle andere gevallen kunt u gewoon aan ons retourneren. Doet u er dan wel even een briefje bij met daarop uw factuur- en IBAN nummer en laat even weten of u een ander artikel wilt of uw geld terug. Zie ook artikel 7.
9. De prijs
- Zie artikel 4.
- Er is geen verschil tussen de prijzen in onze showroom en op onze website.
- Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw mits anders vermeld.
- Afhalen gratis en voor normale verzending gelden de normale PostNL tarieven.
- Wat niet via normale post verstuurd wordt brengen we per vrachtauto of grote bus. Dit is afhankelijk van de afstand tussen u en ons.
10. Conformiteit en Garantie
Zie ook artikel 4. U hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor u op. Hierbij volgen we altijd de Nederlandse wet.
11. Levering en uitvoering
Wij doen ons best om u goed van dienst te zijn. Daar maken wij een sport van.
Op al onze websites staat bij ieder artikel de verwachte levertijd in werkdagen.
In de regel geldt: Als u op werkdagen voor 15.00 uur iets bij ons bestelt, ontvangt u het - als PostNL meewerkt - al de volgende dag. Wij informeren u daarover via een email-bericht. Tenzij wij iets anders met u hebben afgesproken sturen wij het dezelfde werkdag op. Als de verzending van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen versturen, hoort u dat zo snel mogelijk. Op dat moment kunt u afzien van uw aankoop. Als u van tevoren al had betaald, krijgt u uw betaling binnen 10 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijgt u uw geld terug, of bieden wij u een goed alternatief aan.
Als een pakket (geen envelop) beschadigd of kwijt raakt voordat het bij u of een door u aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid. De administratie van Postnl is daarbij leidend.
Als uw bestelling op tijd is verstuurd maar door de post te laat is bezorgd, dan is dat overmacht.
Stel dat er een technische fout zou optreden waardoor er hele gekke prijzen op de website staan, houden wij een slag om de arm. Wij hebben het niet eerder meegemaakt, maar als het gebeurt nemen wij contact met u op en leggen u uit wat er aan de hand is. Als u dat wilt kunt u op dat moment uw bestelling annuleren. Mocht u al betaald hebben, dan krijgt meteen uw geld terug. Beloofd.
12. Betaling
Als wij u vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst uw bestelling in orde. Klopt er iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
13. Klachtenregeling
Heeft u een klacht? Vervelend.
Als u een klacht hebt, laat het ons dan snel via email weten. Omschrijf uw probleem zo duidelijk mogelijk, dan doen wij er alles aan om uw klacht op te lossen.
Komen we er samen echt niet uit? Dan kunnen we ons beide beroepen op het Nederlands recht.
14. Aanvullende of afwijkende bepalingen
Dit zijn onze algemene voorwaarden. Duidelijk, toch? Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vindt u dat terug op onze website. We zorgen er voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor u.